Aan de slag!

YAMmen = samen aan jouw perspectief werken

We zetten de ontplooiing van jouw talenten centraal, dat is de rode draad. We onderzoeken waar jouw aandachtspunten zitten en we helpen je om je sociale netwerk uit te  breiden. Jouw wensen en ambities zijn de leidraad komende tijd. We maken samen een persoonlijk plan voor jouw toekomst. Daar starten we meteen mee.

Intake / motivatie
Voorafgaand aan het programma heb je een intake met YAMschool. Als je nog thuis woont, dan is het erg fijn als mensen om je heen (ouders, verzorgers en partners) betrokken zijn bij het programma.

Onderdelen
Twee dagen ben je intensief bezig, van half 10 tot 17.00 uur. We maken met zijn allen de lunch. Het programma wordt gevormd door lessen en trainingen van externe trainers en coaches. Zij komen een ochtend, een dag of eventueel meerdere dagen en behandelen specifieke thema’s. Per groep bekijken we welke thema's passen voor de twee dagen. Dan mag je denken aan:

• Persoonlijke verzorging
        • Werk
        • Omgaan met geld
        • Opleiding
        • Ondernemen
        • Wie ben ik en wat wil ik
        • Uit wat voor een gezin kom ik, hoe heeft het mij gevormd en hoe kan ik die patronen weer productief maken
        • Individuele coaching
        • Netwerken
        • Leiderschap
        • Gevolgen van verslavingen
        • Sexualiteit
        • Muziek / creativiteit / ontspannen
        • Plezier
        • Geluk
        • Sport, teamsport en samenwerken
        • Huishouding doen
        • Doe het zelf klussen

Je werkt in een groep van maximaal 15 aan je doelstellingen. Je gaat met je eigen plan aan de slag; iedereen start met een helder doel wat te bereiken. Dat kan werk zijn, of een opleiding afmaken of ontdekken wat je wilt en wie je bent. In een klein groepje ga je aan het werk, of als dat beter past alleen of met een trainer. Iedereen heeft zijn individuele doelstellingen, maar de groep is ook belangrijk om feedback te geven. Deelnemers helpen elkaar op een positieve manier. En er is ook veel plezier, uiteraard!

Ik ben nieuwsgierig, ik kom 21 en 22 juni!

Nazorg
Mocht er nazorg nodig zijn dan kunnen deelnemers terecht bij YAMschool.

Waarom het werkt
Het programma is maatwerk, het programma heeft diepgang en de deelnemers staan centraal. De coaches zijn alert, deskundig en werken zelf met veel diepgang. Er is steeds de mogelijkheid tot individuele gesprekken. We gaan altijd terug naar de kern; je leven op de rit zetten. We zorgen ervoor dat die motivatie de boventoon voert. Zakt die weg, dan blijven we in gesprek over wat er nodig is. Het werkt ook omdat er veel plezier in het programma zit, het is luchtig en toch diepgaand. De externe trainers zijn er van jong tot oud, van cabaretiers tot mensen die al dertig jaar een praktijk hebben. Ook onze ervaring in het motiveren van mensen, om ze weer op de rit te krijgen is zeer succesvol gebleken.

Kosten
We organiseren steeds blokken van 2 dagen. De kosten daarvoor zijn 250 euro. Dat is inclusief lunch, koffie, thee enz. Mocht het bedrag een probleem voor je zijn, maar je wilt toch graag meedoen, neem dan contact op met Yolande: 06 1094 9110.

"Ik kan weer op eigen benen verder!"

Chat openen
app met Amber
Hoi, leuk dat je er bent! Wil je meer weten of vragen, stuur dan een berichtje.